Cercetarea de piata

Cercetarea de piata este instrumentul care furnizeaza informatiile necesare pentru luarea deciziilor de marketing. Cercetarea de piata trebuie facuta de personal specializat,
nu de personalul din cadrul companiei care nu s-a mai intalnit cu acest gen de activitate.
In cazul in care se face o cercetare de piata de catre personal mai putin specializat, exista un mare risc sa se obtina rezultate eronate, cum ar fi in cazul unei anchete bazate pe chestionar. In acest caz, problemele care pot sa apara sunt probleme de esantionare, cele legate de reprezentativitatea esantionului in colectivitatea studiata, probleme care se vor rasfrange mai apoi in interpretarea rezultatelor, afectand astfel deciziile care vor fi luate in urma unei astfel de cercetari.

Cercetarea de piata faciliteaza alegerea optiunii cu cele mai mari sanse de succes. Cercetarea de piata este instrumentul de management cel mai valoros, deoarece joaca un rol important in relatia dintre strategiile si tacticile aplicate in planul de marketing, putand oferi un rationament obiectiv, degrevat de opiniile personale si subiectivitatea celor care trebuie sa ia decizii.

Modul de lucru:

– stabilirea esantionului reprezentativ
– conceperea chestionarului
– aplicarea chestionarului asupra subiectilor din colectivitate
– interpretarea rezutatelor
– conceperea unui plan de marketing in urma interpretarii rezultatelor obtinute